Och vansinnet fortsätter...

Om vi hade en jobbig vecka sist, så är det inget mot för vad som har hänt efter det!

9 dagar efter Majas operation (på fredagsmorgon kl 8.40) så började Maja att störtblöda ur vulvan. Hon hade precis varit vaknat, varit ut och kissat och ätit frukosten när jag upptäckte blod överallt där hon hade gått. Jag som skulle till tandläkaren 9.20 fick avboka det (med en debitering på 500 spänn) och istället fara akut upp till veterinärhuset. Där konstaterade dom att ett blodkärl hade läkt fel så blodet åkte rakt ut istället. Det blev en akutoperation igen =( Hela dagen satt jag och väntade med klump i magen och vansinnig huvudvärk. Den här gången tog det längre tid så jag blev lite hysterisk. Men vid 15 ringde Ulrik, som hade opererat Maja, och berättade att allt hade gått jättebra. Även uppvaket gick smidigt. Dom hade halva styrkan beredd ifall om det skulle bli komplikationer. Så det kändes ju tryggt =)
Jag skulle få hämta Maja vid 16, men när jag kom upp så fick jag åka hem igen. Dom ville behålla henne några timmar till då det kom väldigt mycket sårvätska ur det nya långa såret på magen. Jag for upp till 19 igen och Maja var jätteless och suuur på alla som jobbade där. Ingen fick ta i henne, så dom ville att jag skulle vara med när dom gjorde rent såret. Maja var rabiat! Jag har aldrig sett henne så upprörd. Hon skrek åt personalen, med munnen vidöppen, så fort dom kom i närheten. Men vi fick iallafall åka hem efter ett tag :) Det var inga problem för mig att lyfta henne. Jag fick i princip göra vad som helst och hon brydde sig inte alls.

På lördagen fick vi ett återbesök för att komma såret och sätta lite vätskedropp. Jag lyckades byta pass så istället för att jobba dagen så började jag 16. 
Vi kom upp till veterinärhuset vid 9.30. Maja var inte glad... Hon skrek återigen åt personalen så fort dom försökte komma nära eller ta i henne. Det var så illa att veterinären fick stå framför henne och hålla upp händerna för att visa att det var jag som höll i henne. Då blev hon lugn och beskedlig igen. I nästan 5 timmar satt jag och Maja i samma rum med dropp. Hon fick även ha värmefiltar på sig då hon hade undertemp. Innan vi skulle åka så skulle en stackars sköterska ge henne antibiotika i nackskinnet. Inte populärt alls. När sköterskan tog ett litet tag i nacken så skrek Maja och slängde sig på ryggen med benen vilt sparkandes... Jag måste säga att hon är stark den lilla damen! Jag höll i för kung och fosterland så till slut fick hon i antibiotikan. Maja var mycket upprörd och lät en hel del, ända tills tjejen gick ut ur rummet.





Vi åkte hem och jag gjorde mig redo för jobbet, Max klagade lite på magont. Kom till jobbet och efter 25 minuter så får jag sms att Max har riktigt ont i magen. Sen får jag ett till att han skriker hela tiden, så jag ringer upp och då hör jag hur illa det är. Max skrek i panik, så jag fick kasta mig i bilen och åka hem igen samtidigt som det ringdes efter ambulans. När jag kom hem så skrek han fortfarande, men det kom i intervaller på ca 10 sekunder. Alltså panikskrik i 10 sekunder, och lugn i 10 sekunder. Som intervaller med galen smärta. Så hade han hållit på i nästan en timme. 
Ambulansen hade lite svårt att hitta så vi blev uppringd av en sjuksköterska från akuten som ställde lite frågor. Under tiden så blev Max lite bättre, så sköterskan avbeställde ambulansen och vi skulle avvakta. Blev det likadant igen så skulle vi ringa så skickade dom ut en igen.

Efter ungefär en timme så kom Max och satte sig i soffan. Alldeles blek i ansiktet och han satt hukad och klagade över magen, så då bar jag ut honom i bilen och for på akuten. Stackarn hade så ont att han inte kunde gå eller sitta upprätt :( En sköterska kom först och klämde lite på honom och det gjorde ondast en bit ovanför snoppen. Alltså i buken längst ner. Det kom in en manlig sjuksköterska med en jättefin nalle åt Max så då lättade humöret lite :) Efter det fick vi vänta ett par timmar på kirurgen som skulle komma och klämma ytterligare. Max protesterade lite då hon hade väldigt kalla händer. Sen fick han lyssna på sitt hjärta och allt såg bra ut. Men dom vet fortfarande inte vad det är med magen. Vi blev hemskickade vid 21-21.30 och då hade han fått yoghurt, smörgås och bubbelvatten så Max var nöjd.


Jag däckade i soffan 22 efter en intensiv och själ-sugande dag. Skulle det bli värre med Max magen igen så måste vi åka in (men först ska vi avvakta ett par dagar), så nu sitter jag på helspänn. Max ligger i soffan under täcket och tittar på netflix. Maja ligger och snarkar på filtarna och mår gott. Såret ser bra ut tack och lov, men vi ska tillbaka på onsdag för att kolla det igen. Det ser jag inte fram emot och inte Maja heller ;)



Ha en fin söndag!
Idag ska jag bara ta det luuuuugnt och andas...och vaka över vildarna...Max är väldigt öm i magen och mår lite illa till och från :-/ Hysteriskamamman.nu ..

CONVERSATION

5 kommentarer:

  1. jag vill inte byta med dig, låter som en allt annat än trevlig dag

    SvaraRadera
  2. Ohh, så otroligt jobbigt! Både barn och djur, som inte alltid kan tala om hur de mår, det är så hemskt när de är sjuka! Du har verkligen fått din beskärda del nu, dags att det blir bra nu, inga fler sjukor hos er!

    SvaraRadera
  3. KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

    SvaraRadera
  4. Alltså, fy fan vilken jävla vecka rent ut sagt!!
    Och den där lilla Jane Fonda, hon verkar vara en rätt bestämd dam hon.
    Kram!!!

    SvaraRadera
  5. Men fy vad hemskt! Det gör så ont i hjärtat att läsa det där!
    Hoppas verkligen att det bara var något tillfälligt din son hade och att lilla hunden läker snabbt.

    Kram!

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design