Kallligrafi...till råga på allt!

Mitt första inlägg i denna blogg får börja med lite gnäll...fast ett bra gnäll på sätt och vis!


Jag är en all-pysslare (om det finns något som heter det?). Jag ser något som ser roligt ut och måste pröva det Pronto! Jag pysslar med kortmakeri, virkar, syr, gjuter betong, inredning, gör burkar, askar, presenter, bakar, lagar mat, jobbar 75% och idag...idag fick jag för mig att kalligrafi är mitt kall den här veckan. Sagt och gjort så for jag och inhandlade lite basic grejer och satte igång.


Låt mig bara säga detta: Kalligrafi är INTE enkelt! Jag försökte börja med enkla alfabeten...men huvva så snett och vint allt blev! Och när jag hade skrivit ett par grejer så tänkte jag prova utan stödlinjer...jag förstår ju nu varför stödlinjerna finns! Mamma mia... Men jag ska forsätta traggla! Det här blir nog kanske något bra till slut...om ett par kurser eller år...


20120130-212255.jpg

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design