Sönderbränd


ör ett tag sedan så var vi på stranden, hela familjen vansinne. Vi packade in halva bohaget i bilen och drog iväg till en strand ungefär 3 mil bort. Jag trodde att vi skulle till en strand ganska nära hemmet så jag struntade i extrakläder eftersom "jag kan väl sitta på en handduk i bilen om jag nu ska bada...eftersom jag aldrig badar så är det ju ingen risk...och händer det så är det bara 3 minuter hem typ". Smart av mig. Verkligen. Kan ju tillägga att det var tre miljoner andra badjävlar där. Och ungefär lika många bilar... Helt vansinnigt att en del har fått körkort utan att lära sig hur man parkera bilfan. Eftersom jag har ett sjukt kontrollbehov ,och ser potentiella faror överallt, så låg jag med ögonen stängda -i fosterställning- i baksätet, med händerna för öronen, medan sambon lotsade oss genom tetrisvärlden till en säker parkering. Like a glove!
Ut ur bilen och började packa ur allt. Kylväska, badväska, stora jävla uppblåsta pizzabadmadrassen som ingen orkar blåsa upp igen så den åker med i bagaget och tar upp halva baksätet också...
Sanden var sjukt het. Jag fick bära minstingen. Bullarna och kakorna var uppätna efter bara en halvtimme. Jag badade. Lillan bajsade i blöjan och det var ungefär 500 meter till omklädningsrummet. Inte hade jag packat ner våtservetter heller. Inser ni hur luddigt det blir om man försöker torka rumpan med vanligt papper?!! Herregud! Och sanden!! Det var sand överallt! Och jag badade...Förstår ni hur nära blåskatarr det var, och hur stelfrusna tissarna var när vi väl kom hem eftersom jag inte packade ner kläder!!? Hövvaligen...och det var väl inte det värsta...





Varje jävla sommar så får jag även för mig att jag är odödlig tydligen. Inget kan skada mig. Och varenda jävla sommar överbevisar verkligheten mig. Jag behöver solskyddsfaktor, jag är inte odödlig utan blek som en vitval med inslag av blåaktiga toner.
Barnen smörjer jag in. Mina små juveler. Solskyddsfaktor +50. enbart det bästa nog åt dom. Inte mig, jag klarar mig säkert det här året.
3 timmar senare:


Så vad har jag lärt mig av det här?
1. Packa alltid med extrakläder...man vet aldrig vart sambon får för sig att åka.
2. Våtservetter borde vara lika obligatoriskt som varningstrianglar i bilar.
3. Körskolor borde fokusera mer på parkering och mindre på garagelektioner.
4. Jag är inte odödlig...
5. Det tar 4 dagar innan solbrännan slutar göra ont i bästa fall. Och ungefär 6 dagar tills det börjar flagna.
Over and out,

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design