Questions

Jag har förhoppningsvis ett kort klart till imorgon! Det har varit alldeles för mycket ett tag nu...Jag jobbade bara kvällar förra veckan sÃ¥ pysslandet blev rejält lidande. 
Igår skulle jag sätta mig och göra ett kort men det enda jag hann var att färglägga ett motiv innan Max kom in och sa att han frös och hade ont i huvudet =( Han har fortfarande feber och sover än fast klockan är 10.30! Medans han sov igår så fick jag ett ryck och började "renovera" vårat badrum! Sambon är i Tyskland på affärsresa så jag tänkte väl överraska honom när han kommer hem imorgonkväll =) Det enda jag har hunnit med är att skruva ner allt från väggarna och målat om. Jag var in på IKEA och köpte ett nytt badrumsskåp plus en massa andra grejer till badrummet som kommer att gå i svart och vitt. Vi har ett liiiitet badrum så det är inte så mycket jobb egentligen ;P Just nu väntar jag på att någon ska komma och koppla ur lampan och sätta i den nya åt mig.

Hopefully I'll have a card ready for tomorrow! It's been alot this past couple of weeks. Last week I worked evenings so there was not much time left for crafting.
Yesterday I sat down and was starting to colour one stamp but my son, Max, came in and said that he was cold and had a headace =( He still has a fever and is sleeping heavily.
While he was sleeping yesterday I started to "renovate" our bathroom. Daniel is at a buissnestrip to Germany so he will get a surprise when he gets home tomorrownight ;) So far I've managed to take down everything from the walls and painted it white. I went to IKEA and bought a new bathroom mirrorlocker(?) and a lamp. The room will be white with black details and it's very small so there's not so much work really ;P Right now I'm waiting for someone that will come and install the new lamp for me,

Jag har fått en del frågor över mail och här i bloggen som jag tänkte passa på att svara på nu om ni är intresserad =)

I've had gotten some questions, over mail and here in the blog, about my crafting so if you're interested I'm going to answer them now =)

Q: När började du göra kort? When did you start making cards?
A:  2008 började jag pÃ¥ riktigt efter en vän introducerade mig. I started in 2008 after a friend showed me her cards.

Q: Har du något speciellt märke på stämplar som du favoriserar? Do you have a favourite brand of stamps?
A: Magnolia tillhör en av dessa. Magnolia is one of the bigger favourites.

Q: Vilket papper använder du när du färglägger? What paper do you use for colouing?
A: Jag använder Canson Montval 300g (som tyvärr har slutat tillverkas *panik*. I use Canson Montval 300g (that has gone out of the sortiment *panic*.

Q: Vad målar du med. Färger/pensel? What do you paint with? Colours/brush?
A: Jag målar med Distresser och har en pensel som är gammal och inhandlad på lekplaneten för några kronor. Det är den enda penseln som jag kan måla med och tyvärr har den sett sina bättre dagar så det börjar bli panik där med ;).
I use distress inks and have an oooold brush that I bought at a toystore for some pennies. Unfortunatly I can't paint with any other brush and it's starting to sing on it's last verse *panic again* ;)

Q: Hur lång tid tar ett kort? How much time does is takes to make a card?
A: Det tar allt emellan 15 minuter till 4 timmar. It takes all between 15 minutes up to 4 hours.

Q: Har du någon favoritstämpel? Do you have a favourite stamp?
A: japp! Det är Magnolias Tilda blåser bubblor! Yes! It's Magnolias Tilda with bubbles!

Q:Har du någon favorittillverkare av mönstrade papper? Do you have a favourite amongst patterned paper?
A: Oja! Maja design är min absoluta favorit =) O yes! Maja Design is my absolute favourite!

Q: Vilken är din favoritbutik på nätet? Which is your favourite store on the internet?
A: Jag handlar mest från Pysseltagen och Wild orchid crafts. Dom har snabb leverans och är jättetrevliga =)

Q: Har du några tips om hur man färglägger med distresser? Do you have any tips regarding colouring with distress inks?
A: Köp ett vattentåigt akvarellpapper så du kan blöta upp rejält. Sedan är det bara att slaska på ;) Jag har en tutorial här: http://majamelon.blogspot.com/search/label/tutorials
Buy an aquarellepaper that can take much water. I have a tutorial here: http://majamelon.blogspot.com/search/label/tutorials

Tack för era frågor! Nu ska jag gå och ta hand om min febriga lilla son som verkar ha vaknat =)

Thank you for your questions! Now I'm going to take care of my poor little son that seems to have woken up =)

Ha en härlig måndag!

Have a great monday!!

Kram/Hugs
Malin


CONVERSATION

2 kommentarer:

  1. Härligt det lät med lite nyrenoverat badrum...=)
    Lycka till och akta handen!!!
    Längtar tills ditt nya kort visas.....det är alltid lika roligt att kolla på!

    Kram

    SvaraRadera
  2. LÃ¥ter roligt med nyrenoverat badruM!
    När du är klar får du gärna komma hem hit och fortsätta :D
    Jag räknar med för och efterbilder sen Malin!! :D

    Lycka till med det sista fix och trixet!

    Och hoppas Maxpojken frisknar till snart.

    KRAM!

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design