Blåbärspannkakor - Blueberry pancakes


Igår hämtade jag Max från förskolan innan lunchen. Jag frågade vad han ville ha att äta och svaret kom direkt - Pannkaka. Eftersom jag var lite hungrig själv så gjorde jag lchf-pannkakor till mig själv och vanliga till Max. Inspirerad av ByDiadonna (som inte bara lägger ut urfina foton, hon äter även lchf) så gjorde jag Amerikanska blåbärspannkakor. Det slank med lite hallonbitar oxå, men det gör ju inte saken värre. Lägger man dessutom en klick grädde på så blir det gudomligt!


Max smaskade i sig sina pannkakor och jag mina. Mätta och belåtna satte vi oss i soffan och myste ett tag. Livsfarligt att göra så by the way! Sätter man sig ner efter mat så är det svårt att ta sig upp sen! Jag var så nära att somna, och ska man kliva upp kl 6 morgonen därefter så är det inte att rekommendera...men det är ju så mysigt...

Nu har jag lagt in en direktlänk till mitt Instagram i höger menyrad (under etiketter och bloggarkiv). Trycker man där kommer man direkt till min sida där det läggs upp lite mer bilder än här. Det är ju så lätt att bara fota en grej och skicka iväg. Alla borde ha instagram! Det är verkligen jätteroligt för inspiration och få fart på skaparlusten. Bara på ett par dagar har jag fått 10 nya följare. Vilket utbyte man har av det alltså. Om ni går in så skriv gärna en liten hälsning så jag kan hitta till ert Instagram! :)




CONVERSATION

1 kommentarer:

  1. Namm.... dette så utrolig godt ut. Deilig med litt kos på en vanlig formiddag,
    Klem Sissel

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design