Pajformar och doktorer

Idag har jag varit på återbesök hos doktorn. Efter en titt på mina ärr så konstaterade han att det var vila som gällde för mig, även om kirurgen har sagt annorlunda (innan op). Det största ärret vill liksom inte läka och hade fått lite infektion. Ett av dom små har inte heller läkt som dem ska. Med andra ord, inga tunga lyft den här veckan ut. Han kunde inte förstå varför det största ärret inte är sytt utifrån. Dom har ju bara tejpat ihop det (ca 5 cm långt). Och eftersom det har blivit tejpat så har den "nedre halvan" lagt sig över den övre, så det kommer att bli ett fult ärr, sa han... Men det är ju inget som man ifrågasätter kirurgen om när det är gjort liksom. Jaja, hur som helst så mår jag ju bra i övrigt! Äppelpajen är intagen och jag klarar ju av att äta äpplen (åtminstone tillagade) igen!


Idag kom pajformarna från Leila ( Leila bakar). Uuuunderbara små pajformer i portionsformat med löstagbar botten. Hur fina kommer inte dom att bli på ett serveringsbord!
Köpte även en stor i samma stöpning (20x29cm). Nu blir det pajer i alla former framöver!


CONVERSATION

5 kommentarer:

  1. Trist att läkaren slarvat med såret och trist att det inte läker som det ska. Men JIPEEE för att kunna äta äppelpaj igen!

    SvaraRadera
  2. Oj, ta det lugnt så det läker! Kram

    SvaraRadera
  3. Huvudsaken är att du är/blir frisk! Även om det såklart är trist att det tar tid...

    Hoppas bakningen går som en dans nu!

    SvaraRadera
  4. Nu du Malin, har jag läst i fatt något ofantligt!!! *ler* Ser att ni börjat packa inför flytten och att du fortfarande gör en massa underbara saker. Hoppas att du snart blir bättre i såren - men vilken lycka att kunna äta äpplen igen, om man nu tycker om dem!

    Ta hand om dig och jag skickar en massa kryapådigkramar

    SvaraRadera
  5. Vad synd med såren, hoppas det blir bättre. Du får ta det lugnt även om jag förstår att det är tråkigt!

    Och vilka fina formar du köpt, de kommer nog blir roliga att använda sen.

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design