Loppis!

En stor fördel med sommaren är nog alla loppisar som ploppar upp lite överallt.
Idag ska vi åka runt och kika efter lite olika grejer. Max är eld och lågor. Han har tömt spargrisen på alla pengar...jag tror att han tror att vi ska åka på någon fräsig affär som heter Loppis, där det finns massor av leksaker. Men det gör nog inget...han kanske hittar en fräsig liten plastbil för ett par kronor. Det gör hans dag lite roligare.
Jag ska kolla efter en massa grejer. Gamla grytor, porslin och lite annat skoj som man kan pyssla på med. Även trälådor att sätta plant i.

Lite tråkigare har det ju blivit sedan alla Loppisägare fick för sig att allt ska höjas eftersom det är en väldig efterfrågan på sånt här. Loppis har blivit populärt, och med popularitet kommer högre priser. Det bästa är att ramla över en liten guldgruva där någon bara vill bli av med allt gammalt skräp i ladugårdar och förråd. Sådana som inte har en koll på dagens efterfrågan.


Önska oss lycka till! ;)

CONVERSATION

2 kommentarer:

  1. Åh vad roligt. Jag älskar loppis och second hand. Och barn gillar det, inte minst för att det oftast finns en massa spännande leksaker, man kan ju verkligen fynda där! Hoppas det blev ett bra besök!

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design