Pajbakning!

Nu jäklarns ska det bli pajbakning i huset. Idag beställde jag formar från Leila Lindholm (Leila bakar). Jag beställde 8 små portionsformar och en stor. Perfekt vid middagsbjudningar eller vanlig fikabjudning. Jag blev alldeles förälskad i hennes bilder på facebook, där hon hade gjort underbara små äppelpajer. När jag får hem dessa godingar så ska jag oxå göra äppelpaj!! Då borde ju galloperationen ha verkat ordentligt så jag förhoppningsvis kan äta äpplen. Annars får jag väl göra något annat smaskigt i dem.


Tänk vad häftigt att servera gästerna fina pajer, rykande varma!


(bilden är lånad från Leilas webshop)


CONVERSATION

3 kommentarer:

  1. Ja, det ser verkligen lyxigt ut när man serverar pajer i potionsformar. Snyggt! Kram

    SvaraRadera
  2. Mmm, äppelpaj! Så fantastiskt att du snart kan äta det!

    SvaraRadera
  3. Så bra tips, vi är dåliga på att göra bjudmat i portionsformar men att få en egen liten paj är ju lyxigt! Kanske man kan göra små förrättter också som matpaj? Måste kolla in Leilas sida... har inte sett den. kram och hej

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design