Sommarpresent till dagisfröknar

Då har jag gjort klart årets sommarpresent till Max dagisfröknar. Nu börjar det bli knivigt med vad man kan hitta på för presenter...jag fick tänka till bra länge innan jag fick tips om "Cookies in a jar"!
Jagmenar Max är ju 4 år nu och har gått på dagis sedan han var ett. Ska man hitta på olika sommar och julpresenter varje år så tryter idéernat efter ett tag ;P


Eftersom jag har dött av värmen idag så glömde jag naturligtvis att ta en bild av burkarna från sidan...Det är rätt häftigt eftersom mjölet ligger längst under. Till nästa lager blandade jag ihop strösocker och farinsocker så det blev ljusbrunt. Ovanpå det lade jag bara farinsocker så det blev ett tunt mörkare lager och längst upp ligger små bitar av choklad. Man kan säga att det typ är 4 nyanser av brunt ;)


  Till varje burk har jag använt Maja designs ursöta papper från "Ska vi ta en fika". I varje lock fäste jag en liten bruksanvisning med innehållsförteckning och på dessa satte jag fröknarnas namn. 
"Chocolate chip cookies" är stämplat med mina älskade magnetstämplar som börjar bli rejält slitna ;P


Burkarna är inhandlade på IKEA för 15 kr st.


Japp, det blev många bilder på samma burkar men jag gillar verkligen hur dom blev! Så läckert med alla lager! =D

Ha en fin dag!! Vi drar nog iväg och badar en sväng, Max och jag!

Kram
Malin

CONVERSATION

13 kommentarer:

  1. Hejsan Malin!

    Så otroligt fina kakburkar!
    Detta har jag funderat på att göra faktiskt!
    Så himla rolig present att ge bort!

    KRAMIS SUSY

    SvaraRadera
  2. Kanonläckert!! Vilken bra idé att ge bort ingredienser och recept så här... :-)
    /Pillan

    SvaraRadera
  3. Fantastisk fina!!! Vilkn bra idé, hur gulligt som helst :o)
    Ha dt gott.
    Lillemor

    SvaraRadera
  4. Vilken toppen bra idé!!
    Va glada dom ska ha blivit när dom fick dom fina burkarna.

    SvaraRadera
  5. DU, jag vet hur svårt det kan vara att komma på grejer att ge till dagisfröknarna!! Kommer säkert sno din idé!!

    Och du måste haft rejält ont i magen, när du hade "inkapslad blindtarm". Jag inte ens tänka mig hur ont det måste gjort! Tur att dem tills slut hittar det, synd bara att du skulle gå i ovisshet i 6 dgr!!!

    Hoppas ni har/får fint väder även där uppe där du bor. Bilderna när Max badar på FB, såg härliga ut!!

    Kram och Lycka till med ditt nya DT-uppdrag!! //Gabriella

    SvaraRadera
  6. Verkligen tokläckert!
    Så kul med lite annorlunda grejjer! :-)

    Ingen Sonisphere för mig i år - men däremot Maiden på fredag! Längtar sååååå!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Alldeles bedårande presenter till fröknarna!! Kommer bli såååå uppskattat! Och vilken rolig present att ge bort i övrigt, funkar ju att ge bort till fler än bara fröknarna menar jag ;)

    Jag är en sån dålig förälder å har än så länge inte gett fröknarna ett skvatt..*skäms*
    Det får väl bli ändring på det.. ;)

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  8. Hi ! What a very nice pots. And a wonderful thing for a birthday-gift....Beautiful made. Thanks for the inspiration. Love from Holland , Christa.

    SvaraRadera
  9. Men så söta! Vilken underbar present att ge bort! =) Hoppas du har det bra trots värmen? ;) Jag bara njuuuuter. kram på dig!

    SvaraRadera
  10. Vilka superfina burkar och kul idé!!

    SvaraRadera
  11. Hejsan...Vilken underbar present! Den kommer nog bli uppskattad! Skulle man kunna få "sno" receptet kanske?! Har också lite huvudbry ang sommarpresent till våra dagisfröknar och denna ideén var ju super!
    Mvh Pernille

    SvaraRadera
  12. Men vilka underbara burkar du har gjort! en helt otroligt rolig present och jag ska verkligen komma ihåg den idéen och använda mig av den någon gång. Kram

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design