No 'Poo

2015 är året då jag tänker försöka mig på hudvård av naturliga produkter! Vad är No 'Poo? Det är detsamma som "ingen skit", dvs. inga kemikalier. Man måste ju börja någonstans, och jag väljer att börja med huden och dricka en skvätt detoxvatten när andan faller på.

Här tänkte jag alltså lägga ut recept som jag har testat och gillar! Kanske eventuellt att jag vågar testa något eget någon gång...men jag är för rädd för att sätta fyr på hela ansiktet än så länge...
(det mesta har jag hittat hos nopoo.se)

Jag har väldigt blek hy (näst intill transparant), lite rödaktiga partier och är i övrigt ganska torr i ansiktet (förutom den där förbannade T-zonen som aldrig kan göra som jag vill).

Honungsblandning (skonsamt ansiktsvatten)
-bra mot pormaskar, hyperpigmentering och ärr.

1 msk citronsaft
1 msk äppelcidervinäger
2-4 msk honung

Blanda samman i en skål, fukta ansiktet med ljummet vatten. Fördela blandningen i ansiktet, massera in en kort stund och skölj sedan med vatten.

Citron hjälper till att släta ut ärrvävnad och bleka hyperpigmentering. Honungen återfuktar, är antiseptisk och verkar milt på huden.

- Jag störtgillar denna!! Ansiktet blir vansinnigt mjukt och känns fräscht. Jag trodde att det kanske skulle svida lite, men inte ett dugg!

Ikväll ska jag försöka mig på en Aspirinmask minsann! Återkommer väl så småningom...om jag inte får 18e gradens brännskador i ansiktet då...


Ha en fin dag!
Kram
Malin

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design