En Jeep kommer lastad...

...med skräp!!


Idag skämdes jag på återvinningscentralen minsann. I och med flytten så var jag ju tvungen att gå in i förrådet. I förrådet har vi stuvat in det mesta i "slängavägen".
Jag hittade 8 flaskor pant, 35(!!!) Icakassar (papp) med tidningar, kartonger och glasflaskor. Jisses!! Jag trodde på min höjd att det var 10, men ojoj vad jag bedrog mig.
Jag insåg ju ganska snabbt att min volvo C30 inte alls skulle få plats med 1/7 del av allt, så jag fick ta Jeepen. Den blev fullsmockad, från bagageutrymmet och ända fram till passagerarsätet. Från golv till tak! I nästan en timme sprang jag mellan återvinningens alla containrar. Sen tog jag panten och köpte en massa frukt. Det blev 200 kr i pant. Jag skäms, men nu är det gjort iallafall!


Jag kunde ju inte förmå mig att knäppa kort på eländet, men ni får tro mig när jag säger att jag har ALDRIG i hela mitt liv spenderat så lång tid på en återvinningsstation.


CONVERSATION

2 kommentarer:

  1. Hahaha, så där tycker jag det är när vi åker till sopen med. Vi drar ut på det i det längsta så när vi väl ska iväg är bilen fullpackad, det händer att vi fått låna släpvagn...

    SvaraRadera
  2. Det är därför man har släpvang Malin. ;-)
    Det samlas ju en hel jävla massa skräp på nolltid.

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design