Ljuspåsar i tyg

Här är fortsättningen på Vinpåsen i föregående inlägg.


Jag köpte mindre glas på IKEA för 5 kr st. Perfekt att ha värmeljus i, och rätt tjocka.


På påsarna har jag satt fast ett speciellt papper som heter T-shirt transfer paper. Det är till tyg och man skriver ut bilder, motiv eller texter med hjälp av ett bildredigeringsprogram och en skrivare. Dessa papper finns att köpa på Clas Olsson bland annat. Man måste dock tänka på att motivet ska spegelvändas i programmet innan det skrivs ut!!


Jag tog två stämplar, stämplade upp på ett papper, scannade in i photoshop och spegelvände. Lite krångligt, men jag gillar ju dessa! ;)


Man klipper till motivet, sätter på strykjärnet och stryker på motivet.





Stryk på högsta värmen och dra bort papperet. Vips så har man motivet på påsen. Mycket fiffigt, men just därför måste motivet spegelvändas i ett program först.




Blir jättefint på kräftskivan när solen går ner.  HÄR kan ni se en liten bild på hur dom lyser.



Här är vinpåsen och ljuspåsarna tillsammans.



Mer kräftskivepyssel:


Vinpåse


Kräfthattspinnar


Blockljus med eget tryck


Enkla bordsplaceringskort

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design