Julkort/Christmas card




Idag gjorde jag klart alla julkort! Det gäller att vara ute i sista sekund, som vanligt... Tänkte börja med att visa det första -som var det enda jag hann att knäppa pÃ¥ under de typ 20 minuters dagsljus vi har här. 
Jag valde en av Gorjuss stämplar som jag tycker är så söt och den är färglagd med distresser. Jag har använt lite snöpenna (de vita prickarna). En fantastisk uppfinning! Man bara duttar lite och värmer med embossingfönen och vips så sväller prickarna och blir vitare så det ser lite ut som snöflingor.

I fredags var det luciafirande pÃ¥ skolan för Max. Jättemysigt! Och för första gÃ¥ngen i mitt liv försov jag mig naturligtvis... Men till mitt försvar sÃ¥ hade jag sovit en timme under natten. Vi hade stormen Ivar här pÃ¥ besök. Det började blÃ¥sa ordentligt vid 20 och höll pÃ¥ tills lÃ¥ngt in pÃ¥ natten. Fönsterrutorna bÃ¥ngnade, altantaket lät som att det skulle lossna och jag var tvungen att ge mig ut och surra fast saker som jag var rädd om (paranoid). Det var mindre trevligt att försöka ta sig fram i orkanvindarna. Man tog tre steg framÃ¥t och ett tillbaka. Tur att det inte var lÃ¥ngt att gÃ¥ (typ 3 meter), men det räckte och blev över! Eftersom jag är hysterisk sÃ¥ kunde jag inte slappna av utan sprang i vartenda fönster minst en gÃ¥ng i kvarten...man mÃ¥ste ju kolla sÃ¥ takpannor och sÃ¥nt sitter kvar? Till slut  sÃ¥ fick jag stoppa in hörlurar i öronen och försöka sova, men vinden överröstade allt. Max sov som en stock...
Iallafall sÃ¥ stängde jag av min väckarklocka kl 6.20. Sen ställde jag av snoozningarna efter som... Vid 07.30 ringde Daniels väckarklocka. Kl. 8 skulle Max vara pÃ¥ skolan... Behöver jag nämna att jag for upp som ett skott?  Upp för trappen i ljusets hastighet, röck upp pojkstackarn, ner för trappen, borstade tänder och hÃ¥r till höger och vänster. Ett tag var det nära att jag borstade truten pÃ¥ Max med hÃ¥rborsten... Plockade ihop alla kläder, kastade in pojkstackarn i bilen och gasade iväg till skolan. Vi var där 7.50! FrÃ¥n sovande till pÃ¥klädd, kammad och klar till skolan pÃ¥ 20 minuter! Och jag hann att fÃ¥ med mig kameran! Jag kan erkänna att när jag stod där i dörröppningen i skolan sÃ¥ var jag tvungen att snegla ner pÃ¥ benen och under jackan. Jag hade inte den blekaste pÃ¥ om jag hade fÃ¥tt pÃ¥ mig kläder eller om de var lÃ¥ngkalsonger och nattlinne under. Men tydligen sÃ¥ gjorde jag nÃ¥got rätt, för allt satt där det skulle. En av föräldrarna tyckte att jag sÃ¥g nyvaken ut...No shit...
Luciatåget var väldigt fint med en massa lucior, tomtar, stjärngossar och pepparkaksgubbar. Efter tåget var det FIKA i klassrummet. Tur att en av föräldrarna hade bakat underbart goda och STORA lussebullar. Det blev ju min och Max frukost ;)

Sen har jag ju kört LCHF i ca två månader. Sen bakade jag lussebullar (se förra inlägget). Jag har ätit en miljard bullar, deg, varit på julbord och ätit ännu mer där. Så varför inte avrunda helgen med lite chips, dipp och chokladbollar? Min mage mår inte bra idag...Jag har ooooont! Det straffar sig... borde finnas en HCHF metod istället...äta vad man vill när man vill! Det vore roligt...


Ha en fin kväll!

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design