Lussebullsbak


 IgÃ¥r bakade jag och Max lussebullar. Det allra värsta är att jag alltid mÃ¥ste ha handskar pÃ¥ mig när jag bakar...eller ja, det är ju hygieniskt och sÃ¥, men väääldigt jobbigt att försöka knÃ¥da degar och sÃ¥nt med desssa. Har jag inte handskar sÃ¥ fÃ¥r jag utslag hela händerna som kliar nÃ¥got sÃ¥ in i nordens! Det kan hÃ¥lla pÃ¥ hela kvällen om jag har riktig otur. Huden sväller och det gÃ¥r knappt att böja fingrarna efter ett tag. Men är man sugen pÃ¥ lussebullar sÃ¥ är ju handskar ett bra alternativ :)





Efter en hel hög med lussekatter så blev jag och Max less. Vi åt lite deg och gjorde annorlunda bullar. Max gjorde pizzor, snögubbar och dragkedjor(?).


Riktigt så här gick det inte till när vi åt lite deg... ;)


Jag gjorde en riktig lussebulle! En bulldogg :) Nu nämns jag inte äta upp den... Max snögubbe ligger till vänster om "bullen".
Idag kom jag även på att jag inte har börjat med julkorten...så ni kan ju gissa vad jag gör fram tills på måndag ;)

Glöm inte att följa mig på instagram :) Majamelon heter jag även där.

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design