kort under press

Den dagen som jag lär mig att säga "jag har nog inte tid" ska jag göra ett kors i taket!
Jag tog på mig att föra ett kort med ett par dagars varsel...kruxet var bara att jag hade tänkt att göra ett annat beställningskort den dagen som var min enda lediga dag...så ni kan ju tänka er hur min förmiddag såg ut på den lediga dagen ;)

För att göra det hela lite värre så gick värmepannan sönder på riktigt för 2 veckor sedan. Att få tag på en el-snubbe för felsökning var inte heller det lättaste så vi hade mellan 16 och 17 grader inne i en vecka! Det kanske inte låter så illa men om man kommer inte från kylan och sätter sig i soffan så tar det ca 30 minuter innan näsan blir till isbit och en pläd blir ens bästa vän.

Så med stelfrusna fingrar och isbitsnäsa satte jag igång med kortmareriet.

Första kortet som skulle ända ner till Danmark


Siffrorna är målade med crackle paint.


Andra kortet





Alla blommor är sprayade med vit färg.


Ha en fin tisdag!!
Kram
Malin

CONVERSATION

16 kommentarer:

  1. Underbar kort båda två. Många brukar säga att de jobbar bäst under press, det ligger nog något i det om jag ser till mig själv i alla fall. Vilket fint blomsterarrangemang du har gjort på Elins kort.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ojojoj Malin for noen vakre kort på tross av kulde og frossne fingertupper!
    De fleste av oss får ikke engang til dette med varme hender ;)
    Herlige blomster og nydelige farger på begge to og nydelig med bosktavene og tallene med crackle paint
    Du er så flink :)
    Klemmer fra Jill

    SvaraRadera
  3. Such beautiful, breathtaking creations, Malin!!!!!
    Oh my goodness, the details are exquisite. You have totally mastered this craft!!!!

    SvaraRadera
  4. Wow så himla fina kort!!! Helt underbara!

    SvaraRadera
  5. Meeeen jösses jänta.....korten är ju bara så helt galet snygga ju!! Du får ju till det så himla fint att man rakt storknar...*storknande ljud hörs här* =)

    Kallt som tusan lät det me 16 grader inne....burr,men tänk att du kommer ju vara djupfryst och välbevarad minsann(det är vad vi här uppe tröstar oss med ibland ,då det är snö å kallt minst 5-6 månader om året typ) =)

    Kraaaaaaam (så du ska bli varm)

    SvaraRadera
  6. Ã…h,vilka fina kort du har gjort,
    gillar dom båda två mycket.
    Hoppas att ni får fart på värmen för det är jobbigt att frysa.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jättefina kort. Hoppas värmen kommer till er snart. kram

    SvaraRadera
  8. WOw, begge kortene var utroooolig nydelige! Lekkert pyntet med flotte blomster og andre detaljer, og såå fint med crackle paint osv.
    Superfine!

    SvaraRadera
  9. Så mye fint du lager vennen min, skulle ønske jeg hadde litt av den kreativiteten der om dagen :)
    Kjenner til det der med å ikke klare å si nei når man egentlig ikke har tid til det man skal. Selv har jeg bare vært nødt til å bli flinkere til akkurat det etter at jeg begynte på skolen-tiden strekker jo aldri til. Men kjempekjekt å komme inn i bloggen din og hente masser med inspirasjon

    Hjerteklem ♥fra Heidi

    SvaraRadera
  10. FÖrstår inte hur du hann?!?!
    Jag hade tackat nej direkt, till båda tror jag..bara för att jag stressar upp mej själv att jag måste göra två, så får jag inget kort gjort istället ;)
    Men nu är jag inte du, å du är ju en fena på detta!
    TROTS kyla inomhus..som förmodligen hade gjort mej ännu mera anti!

    Två helt fantastiska kort har du gjort dessutom!
    ÄR det så att du skapar bäst under press!?!
    För dessa var verkligen felfria! Så himla läckra båda två!

    Tjo och hepp!

    kram Petra

    SvaraRadera
  11. Men åh så fina de blev bägge två, ljuvliga vackra och helt underbara...
    Kramar Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  12. Underbart vackra kort!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  13. Jättefina kort och så vackert dekorerade,
    Önskar dig en skön vecka
    Eva

    SvaraRadera
  14. Freezing cold and under pressure is obviously not a bad thing for you, these are both absolutely gorgeous cards!!

    SvaraRadera
  15. Helt ljuvliga kort du gjort i kylan:)
    Så där kallt hade jag det hela förra vintern (aldrig mer ett hus med vedeldning som enda värmealternativet)
    Aldrig mer!:)

    Kram

    SvaraRadera
  16. Jammen jobber du bra under press, for disse kortene ble fantastisk flotte, begge to ! Masse annet nydelig har du laget siden sist jeg var på besøk også, både av papir og av garn, imponerende :-)
    Nå håper jeg du har fått varmen tilbake i huset, for det er ikke noe trivelig når man må sitte med pledd for å holde varmen når man er i sitt eget hjem.,.
    Klem
    T.

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design