Recept till Cookies in a jar

När jag gör mina Cookies in a jar, så använder jag det här receptet.

Chocolat Chip Cookies (ca20 st)

2,5 dl mjöl
1/2 tsk salt
1/2 tsk vaniljsocker
1/2 tsk bakpulver

Blanda samman dessa och lägg som första skiktet i burken.

1 dl farinsocker

Lägg som skikt nr 2

0,5 dl socker

Lägg ovanpå farinsockret

Hacka en lagom mängd med choklad. Klipp ut en cirkel, ur bakplåtspapper och lägg detta ovanpå sockret. Chokladen ska kunna separeras från de torra ingredienserna.

På lappen till kakburken brukar jag skriva innehållet, hur man gör kakorna och att det ska tillsättas 100 g smör och ett ägg.

Värm ugnen till 200 grader.
Sepaera chokladen från övriga ingredienser.
Vispa smöret till en kräm och blanda ner de torra ingredienserna.
Viska upp ägget pösigt och blanda ner i smörblandningen.
Rör ner chokladen.

Klicka ut chokladen på bakplåtspapper med utrymme mellan. Ställ in i ugnen i ca 8 minuter eller tills kakorna har fått en gyllenbrun färg.

CONVERSATION

4 kommentarer:

  1. Det hrä ska jag förmedla till tjejerna, det är de som bakar i den här familjen! Det låter mumsigt! Kram

    SvaraRadera
  2. Köpenhamns morsanapril 22, 2012 10:37 em

    Önskar jag var lite bakig! men jah suger! tack för receptet iallafall:-)

    SvaraRadera
  3. Tack för recept, nu är det bara ingredienserna som saknas ;-)

    SvaraRadera
  4. Verkar enkelt och jättegott, jag är ingen bakande mamma :( men barnen och maken är :) - skall lägga detta till recepten och prova! kram och tack

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design