Cookies in a jar

En mycket uppskattad present (har jag märkt) är Cookies in a jar. Fördelen? Har man lite knappt om tid så behöver man inte ställa sig och baka kakorna utan den som får burken får göra det själv =) Det enda man lägger i är de torra ingredienserna i lite snygga lager, toppat med krossad choklad. Jag brukar sätta på en liten beskrivning hur allt ska blandas. Oftast så ska det ju vara smör och ägg i kakor och det kan bli lite jobbigt att få ner i en burk...speciellt om burken kommer att bli stående ett tag.

Texten tryckte jag fast på akvarellpapper med hjälp av (abc)magneter och lite bläck.

HÄR hittar ni receptet till kakorna och hur jag gör alla lager.

 

CONVERSATION

4 kommentarer:

  1. Vilken fin present! Praktiskt för sådana som mig att få, för smör och ägg har jag oftast hemma, men knappast allt det andra som ska vara i kakan...

    SvaraRadera
  2. Attans så fin present! Men du.... kan du inte vara bussig och skriva ut ingredienser och förfarande här på bloggen? Vill gärna fixa nån "bra- att- ha"- burk men nästan alla recept innehåller tranbär och jag är inget fan av det! :( Hur stor burk har du och hur stor sats blir smeten?

    I övrigt- din blogg är som en frisk fläkt , som vanligt :)
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härlig present!
    Ha en fin Söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig present! Jag skulle bli superglad om jag fick nåt liknande i present! Det gör ju inte saken sämre att du dekorerar själva burken så fint också!
    Kram

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design