Påsken fortsätter lite till...

Jag fortsätter på lite påskpyssel för familjen!

Idag när jag hämtade Max på förskolan, så frågade en av pedagogerna om vi ville ha med oss lite krasse hem. Då vi inte har jord hemma så tackade jag nej, men då var hon så snäll att hon slängde ner jord i en påse åt oss! *lycka*
Jag och Max for hem och satt igång med "operation krasse". Jag hade ingen passande kruka, så jag tog locket till en låda, lade en plastpåse i botten och spillde på en massa jord.
Eftersom vi är lite dåliga på att äta kokta ägg (iallafall jag och Max) så tog vi äggkopparna och satte lite krasse i dessa oxå. Tur att krasse växer rätt fort ;)









 

CONVERSATION

2 kommentarer:

  1. Krasse är ju gott dessutom, lycka till med odlingen!

    SvaraRadera
  2. Önskar jag var lika påhittig som du. I morgon skall jag o lilltjejen måla om ett set med äggakoppar. Hoppas jag fixar att lägga upp en bild på resultatet men vi skall inte hoppas för mycket.

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design