Stämplar och bokmärke

Jag gillar stämplar! Och för er som inte vet vad jag pratar om så är det stämplar som jag använder på kort, askar och annat som har att göra med papperspyssel.
Jag har hunnit samla på mig många stämplar genom åren, till alla olika tillfällen. Både med text och motiv.

Att stämpla är lika enkelt som det låter. Man tar en färg, gnuggar in i stämpeln och stämplar av på ett papper. Det kan dock vara bra att ha något att fästa stämpeln på så motivet blir jämt och snyggt. Jag använder mig av akrylblock. Dessa kan man köpa hos de flesta butiker som har papperspyssel.







Här bestämde jag mig för att göra ett bokmärke. Jag valde ut passande mönstrade papper, och ett enfärgat tjockare papper (som stomme)


Bokmärket kan ju se ut hur som helst. Jag gjorde ett avlångt och klippte till de översta hörnen.




Jag brukar göra ett hål längst upp. Där kan man knyta fast ett band eller snöre som sticker ut ur boken.



Klart! Det går väldigt fort att göra ett bokmärke.


CONVERSATION

2 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har fått vennen. Gleder meg til å følge med her inne. Og hvilket vakkert bokmerke. Håper du har det bra klem klem

    SvaraRadera
  2. Men så fint , ja har man tid så kan man göra en massa fina saker :) njut av dagen¨å kram

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design