Studentörhängen i lera

Fimolera är en hobbylera som finns i massor av färger. De kostar mellan 25-40 kr och jag köpte mina hos Panduro för 26 kr. Fimolera härdas i ugnen ca 30 minuter, 110 grader.


Jag provade på att göra studentmössor av fimolera. Det var lätt! Jag använde svart lera och vit lera.
Jag började med att göra en vit boll som jag sedan tröck försiktigt mot bordet tills det blev formen av en studentmössa. Efter det rullade jag en mindre svart boll som jag plattade till och använde som underdelen till mössan. Själva skärmen satt jag på sist. Det är bara en utplattad, svart lerklump som jag böjde litet på.


OBS!


Kom ihåg att göra hål i leran innan den stoppas in i ugnen för härdning!



Örhängen



Halsband



Eller varför inte ett par små örhängen som converseskor?



Mer studentpyssel hittar ni här:



Vinflasketikett


Vinglasdekorationer


Kort till en student


Student - blompinne

CONVERSATION

4 kommentarer:

  1. Åh dessa är så fina! Var länge sedan jag jobbade mer lera, cernitlera närmare bestämt för jag tror att fimoleran kom lite senare.
    kram Annika

    SvaraRadera
  2. Mycket, mycket snygga mössor!! Du fick det att låta så enkelt, så kanske jag skulle våga själv nån gång?! Vi får se. Convereseskorna var ju bara såå häftiga, men såna ger jag mig inte på! ; )

    SvaraRadera
  3. Men gaaalet vad snygga örhängen/halsband du har gjort! Conversen var ju bara såå söta! :)

    Kram Kicki

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design