Drakborgen igen

Idag har jag och Max varit på drakborgen och härjat, med Carro och Cornelia. 5 timmar med lunchande, fikande och lite glass, medan barnen lekte loss.
Tänker passa på att dela ut lite "dagens ris" medans jag är fast i ämnet.
Tycker att det är synd att allt är så dyrt där. En varm smörgås för 70 kr, alla "roliga" grejer kostar pengar, och då betalar man ändå 120 kr i inträde per barn. Maten är helt värdelös där, uppvärmd färdigmat, och den kostar massor. Man har ju inget annat val än att äta den om man ska vara där länge. Smart uträknat egentligen...men barnen älskar stället och som förälder kan man luta sig tillbaka och ha uppsikt över hela hallen.

Som dom här bilarna. Kostar 10 kr åket och går några varv innan pengen är förbrukad...men barnen älskar dessa, och föräldrarna springer mellan och växlar till tior hela tiden.

20120330-171827.jpg

CONVERSATION

2 kommentarer:

  1. Köpenhamns morsanmars 31, 2012 12:47 fm

    typiskt sådana där lekställen! men som du säger när kidsen e små så är det värt att bara få sitta på arslet en stund:-) ha det!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Malin - det är skam vad de utnyttjar gästerna. Faktiskt. Det är därför jag älskar Astrid Lindgrens värld!! Inträdet och sedan kan du se allt!! Yayyy!

    Kramar

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design