Torsdagsklagan

Har klarat mig bra från gallstensanfall än så länge! Det känns ju bra att det verkar vara matrelaterat. Jag vet ju att jag ska passa mig för gurka, äpple och röd paprika, men resten då? Det här kommer att bli lite rysk roulette. Vad kan jag äta? Vad går inte alls, osv.
Fantastiskt vilka grejer man kan få i kroppen. Jag är alldeles öm på magen efter alla tryckningar igår. Det var väl 3 olika läkare som klämde och tröck. Plus två ultraljud. Dom är inte nådiga när dom trycker ner den där ultraljudsgrejen i magen och på revbenen!
När jag gjorde utlraljudet på röntgen så var jag tvungen att hålla andan lite då och då (på sköterskans begäran). Ni som känner mig vet att jag kan hålla andan i ungefär 10 sekunder, sen håller jag på att bryta ihop.
Här snackade vi 40-50 sekunder! "Håll andan"- jag höll, och höll, och höll tills jag började låta konstigt. "Tack, nu kan du andas normalt" -eeeeh? Normalt? Jag var så anfådd av ansträngningen att jag trodde jag skulle flåsa iväg affischen på väggen!! Tre sekunder senare var det samma visa "håll andan"...Om jag hade fått lite tid att återhämta mig, men när ultraljudet var klart så kände jag mig som en maratonlöpare. Fick väl hålla andan en 7-8 ggr iallafall. Herregud!

 

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design