Student - Vinflasketikett

Vinflaska eller champagne hör ju studenten till. Med eller utan alkohol. Det hängs runt studenthalsar och får hänga där ett tag. Varför inte passa på och göra en egen etikett till vinflaskan! Gärna med ett foto på!!


Eftersom jag inte har något studentfoto så har jag improviserat lite, men tänk er ett foto där jag har satt stämpeln "sjung om studentens lyckliga dar..."


Det man behöver här är lim och papper. Gärna mönstrade papper, eller tapeter. Limma fast lager på lager och sätt på lite dekorationer, ex blommor från ljusmanchetter, band, spets osv. Även här kan man använda krympplast, till att göra ett sorts halsband till flaskan. Göra det lite mer festligt.




Mer studentpyssel hittar ni här:

Studentörhängen i lera


Vinglasdekorationer


Kort till en student


Student - blompinne

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design