Jag gjorde det!

Hahahaaaa! Igårkväll så lurade vi Max till att klippa av sig håret...delvis iallafall. Han har ju vägrat låta någon ta i det med sax. "Jag ska ha långt hår", har det hetat. Vi lyckades kompromissa fram ett koncept som funkar tills vidare! Visst får han ha långt hår, men jag är för snål för att gå till frissan (och han vägrar) och det är svårt att klippa till frisyren eftersom det växer. Jag kan ju bara klippa kort...om ens det ;)
Han såg ju ut som en liten skogsvilde, nu ser han ut som en halvt förvildad skogspojke. Det blev en mohikan med långt hår hela vägen till nacken och en bit nedanför. Resten på sidorna blev 21 mm långt. Det är för långt för att göra tuppkam med, men det ligger snyggt åt sidan så han tycker själv att han är väldigt fräsig i håret. Han blev nöjd och jag blev nöjd. Det är huvudsaken!


Idag har vi iallafall varit och hälsat på min lillasyster igen! Jag höll i lillsnyggingen under hela vistelsen (typ 2-3 timmar...tappade tiden ett tag), förutom när det var dags för amning...av självklara skäl. Max blev alldelles storögd när han såg varifrån bebisar får sin mjölk, men han vande sig snabbt.


Jag gjorde cupcakes (utan ägg, för det hade jag tydligen inte) i torsdags, för att fira den lilles ankomst. Jag ville göra fina bakverk, men eftersom alla recept LJUGER så hade inte frostingen räckt till 4 st snygga cupcakes...så det fick bli platta historier med lite frosting och strössel på. Men jag spiceade till det med vit choklad i själva muffinsdelen!



CONVERSATION

2 kommentarer:

  1. Jag grät när sonen bestämde sig för att ha kort (nåja, kort och kort, det räcker till axlarna) hår vid 9-års åldern. Innan dess hade han fina svallande lockar ner på ryggen. Dottern, däremot, ville se ut som sin pappa, så henne klippte jag med klippmaskinen... Numer har de ungefär lika långt hår båda två, med den skillnaden att sonen har kortare lugg än dotern. Jag klarar oxå bara av att klippa kort, så det blir frissan som får fixa till dem... Jag tycker cupcaksen ser smaskiga ut! Och är lite avis på dig som får gosa med bäbis ;-)

    SvaraRadera
  2. Tycker cupcakesen ser väldig fina ut ändå!!! *ler*

    Mina killar har haft både långt och kort.. De är väldigt noga med hur de ser ut. Vilket gör en noggrann mamma glad..

    Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design