Midsommarfika

Enkel midsommarfika ute i det gröna.


Vi har både vita och lila syréner på gården och bara doften av dessa gör mig varm inombords. Det luktar sommar!



Jag kastade ihop ett bullfat i all hast. Det består av en liten ikeatallrik och en gammal ljusstake som jag köpte på loppis för ett par kronor. Dessa limmade jag ihop och vips så har man ett bullfat som får lite höjd.



Kopparna och tekannan köpte jag på Indsiska. Dom var nedsatt så det var halva priset på 50%! Köpte 4 koppar och fat plus kannan för 150 kr!! Fullpris var närmare 700 kr så jag var riktigt nöjd med köpet!





Andra midsommarinlägg:


Cookies in a jar - en värdinnepresent


Midsommarstång i miniformat

CONVERSATION

6 kommentarer:

  1. Jag kommer gärna på en fika till det mysiga fikabordet!

    Syrener...våra är utblommade...

    Kram

    SvaraRadera
  2. så fint, där vill jag också fika!

    SvaraRadera
  3. Så fint och somrigt, duktiga du! Såg att Amelia puffade för dig på fejjan i dag, grattis!

    SvaraRadera
  4. Åh så romantiskt sött :) önskar dig en härlig midsommar kram

    SvaraRadera
  5. Fint bullfat...men det är väl inte en iittala-ljusstake du har som fot(såg ut som det på håll.....)?????? Då är den nog mer värd en ett par kronor. Gillar din blogg,mkt inspirerande)

    SvaraRadera
  6. Tack! Och nej, det är inte en ittala utan en liknande med en spricka i ;)

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design