Tunga dofter...

Jag gillar inte lukten av rökelse och sådana dofter. Däremot köpte jag en aromalampa för 11-12 år sedan. En sån som man har vatten i, ett par doftdroppar och tänder ett ljus under.
Nu har jag två "lampor", en i köket och en i hallen.

Det finns bara ett fåtal lukter som inte ger mig huvudvärk.
Den bästa, som jag använder mest, heter gröna äpplen och luktar exakt som det låter! Inte för tungt eller för mycket, utan helt perfekt.
Jag har provat otaliga andra dofter genom åren, men ingen har varit lika bra som äpplen. En del har jag kastat, andra har jag kvar.
Sist jag köpte nytt så provade jag två nya dofter. Den ena är jordgubbar och yoghurt. Den är ok, men jag kommer inte att använda den så mycket.
Den andra heter sommardröm och är ett hopplock av blommor. Den doftar himmelskt och precis lagomt. Den slår fortfarande inte äpplen, men det är ju roligt att kunna varva lite!



20120618-151236.jpg

CONVERSATION

3 kommentarer:

  1. Åh den där äppeldoften minns jag!

    SvaraRadera
  2. Köpenhamns morsanjuni 19, 2012 1:03 fm

    Mmm äppeldoft är så najs:-)

    SvaraRadera
  3. Jag har en sådan lampa oxå, men numera kör jag med yankee candles vaxkakor i små små bitar. Då doftar det lagom. Favoriten är clean cotton som doftar nytvättat!
    kram Annika

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design