Värdinnepresent - Cookies in a jar

Midsommar nalkas och det brukar innebära middagar, kalas och annat festligt.
En uppskattad present är Cookies in a jar. Fördelen med denna är att man slipper stå och baka kakorna själv (om man inte har tid förstås) och det blir snyggt i burken. Man får plats med 20 kakor, när det egentligen bara får plats med 6-7 st. Cookies in a jar går supersnabbt att fixa ihop! Med andra ord, en perfekt present om man har snävt om tid till att köpa något till värdinnan.
jag gjorde även dessa burkar till Max förskolepedagoger i sommarpresent, förra sommaren.


Det du behöver är en burk, chokladkaka (ca 100 g), mjöl, vaniljsocker, farinsocker, salt, bakpulver och socker. IKEA har billiga burkar med förslutningsbart lock. Tror att dom kostar runt 15 kr.


Jag brukar klä in burken och skriva på vad det är, för en del kan bli lite förbryllade när man kommer med en burk ingredienser. Jag sätter även på en liten lapp med innehållet och hur man gör kakorna.


Hela receptet hittar ni HÄR.








Andra midsommarinlägg:


Midsommarstång i miniformat


Midsommarfika


 

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design