Choklad i mängder

Vaknade alldeles kallsvettig ur en dröm/mardröm i morse. Choklad har alltid varit min fiende n 1. Jag har kunnat äta minst en 100g om dagen (å vad konstigt att jag har gått upp i vikt!). Nu när jag försöker få bort alla chokladkakor som har satt sig som en bomullskrans kring midjan, så är det allra värsta att gå och handla när man ser alla snyggt uppställda godishyllor vid kassorna. Naturligtvis strategiskt utställda för att barn ska kunna bli hysteriska precis innan varorna ska packas upp på rullbandet.

Jag tycker det är sååå jäkla fult gjort alltså!! Oftast så kanske man handlar efter jobbet när barnen blivit upplockade från förskolan. Alla är smått hungriga, irriterade och trötta...och så ska man passera godishyllorna som tornar upp sig i horisonten. Choklad i långa rader, påsar med diverse lockande innehåll, glass... Nä fy bubblan.

Som tur är så har ju jag en snäll son som sällan får utbrott över godishyllorna. Annat är det med mig...jag bara måste få åt mig den där chokladkakan som ligger så fint och bara ropar på mig! Ibland har det gått på ren rutin att jag har sträckt ut handen och greppat en kaka i farten, utan att varar sugen eller så. Vansinne!

Vår lilla lokala Icabutik 8som tyvärr slog igen för ett par år sedan) tog saken i egna händer och arrangerade om så att godishyllorna inte stog i närheten av kassorna. Mycket fint gjort måste jag säga! Redan där halverades min sockerkonsumtion.

Nu har jag nästan tappat 10 kg och inte ätit choklad på länge. Jag har tappat det där chokladsuget på obestämd framtid. Men inatt drömde jag att jag satt med världens största kinderägg och kunde-inte-sluta-äta!!! Vaknade kallsvettig med en smak av choklad på tungan...Chokladsuget slog mig som en boxarhandske i magen!

Nej nu är det dags för lite frukost...en franskabulle med skinka. Det smakar nästan likadant som choklad...eheee *gråter*

 

CONVERSATION

3 kommentarer:

  1. Choklad är även min passion och viktfälla. Älskar choklad i alla former och kan som du med lätthet smälla i mig en 100gr på ett kick. Nu försöker även jag minska mitt kaloriintag och då finns tyvärr inte utrymme för någon choklad. Inte i veckorna i alla fall...

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. *haha* de där drömmarna alltså!
    Jag är ju också svag för choklad men har ju heller egentligen aldrig haft behovet av att gå ner i vikt.
    Men det är ju alltid bra att hålla sig ifrån gosakerna om veckorna..å det är där min sko klämmer.......att ha sån karaktär att faktiskt låta bli den där förbenade chokladen om veckorna..

    Men att drömma om choklad vet jag inte om jag gjort?
    Men jag måste bara berätta om när jag väntade Loke.
    Då fick man ju inte dricka alkohol..
    Tror du inte att jag drömde (minst 2-3ggr) om att jag satt i en bar å beställde in supergoa drinkar! *hahaha*

    Kramis på dej!
    Å du ska veta att jag är så grymt impad över din viktminskning och målmedvetenhet i ämnet!!

    //Petra

    SvaraRadera
  3. Vilken dröm och jag känner verkligen igen mig!
    Här är det INTE barnen som är godissugna hela tiden, utan jag, deras mamma....
    Skulle nog som du drömma om choklad efter abstinens... Är en riktig godis råtta, tyvärr...

    KRAM TILL DIG!
    SUSY

    SvaraRadera

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design