Mina stenar!!

För ca 17 år sedan så var jag in på en såndär butik där det säljs stenar, tarotkort, rökelse och annat fräsigt. Jag var ute efter en snygg present till min vän som då samlade på trämasker och sånt.
Jag har alltid gillat blanka fina stenar så jag föll naturligtvis pladask för stenhörnan i affären. Stackars expedit som fick stå och svara på alla mina frågor om vilken sten som hörde till vilken månad osv. Efter 45 minuter hade jag lyckats skrapa ihop 7 månadsstenar som jag glatt skuttade därifrån med (och 600!! Kr fattigare). Bör nämnas att jag glömde att köpa present i mitt euforiska tillstånd. Det var bland annat en rubin, jade och onyx...dom kostade en del var för sig... Den här lilla stensamlingen hittade jag nyss igen ute i garaget när vi hade storstädning och lyckan återfann sig genast så jag trodde att dom var borta för alltid.
Fråga mig inte varför men stenarna är speciella för mig! Jag håller inte på med new age ska tilläggas! Stenarna är bara "my precious" :D och dom är sååå blanka och fina!! Måste köpa dom övriga 5 månadsstenarna som jag inte har för att komplettera samlingen!!



20120205-101707.jpg

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design