Våfflor och annat

Idag gjorde vi en tripp till hovberget, som ligger på Alnö. Jag tackar min lyckliga stjärna för vägen som man kan köra en bra bit upp för berget. Hade inte den funnits, hade jag förmodligen dött halvvägs...Och naturligtvis glömde vi snowracern hemma, men Max traskade på ändå, utan minsta gnäll! Som sagt, det är ju ett berg så det går ju uppför heeela tiden. Men hemåt gick det snabbare!

Längst upp på toppen finns det en liten stuga, som har öppet mellan 10-14 på helgerna. Det gräddas våfflor, kokas korv, säljs bullar, kaffe och annat gott. Eftersom jag "passar min vikt" åt jag en korv, medans resten åt goooda våflor med sylt och en massa grädde.

Max och systers sambo, Niklas lekte krig hela vägen upp och ner. Fanns nog inte ett enda djur inom en radie av 2 mil, som dom lät och levde rövare. Men mysigt var det! Fast min mamma har ALLTID bråttom. Hon låg nog minst 30 meter före hela tiden...




CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design