Nytt objektiv!!

Igår beställde jag ett nytt objektiv till kameran!! Den har en bländaröppning på 1,8 så det ska bli fina porträtt med den då skärpedjupet är kort så den släpper in mycket ljus. Det bästa av allt är att den inte kostade en förmögenhet!

Jag har suttit och läst en massa recensioner och kikade in pÃ¥ en fotografs fotoblog. Hon rekommenderade varmt detta objektiv (precis som alla andra). Objektivet heter Canon EF 50mmm/1,8 II och kostar, hÃ¥ll i hatten, 889 kr!!! Recensionerna jag läste var pÃ¥ ett fotoforum och det enda negativa nåågon hade att säga om det var att det är plastigt,  men fortfarande ett av de bästa objektiven.

Helt sjukt egentligen...Ett bra objektiv kostar allt mellan 3500-24000 kr. Kanske när man har blivit varm i kläderna och har fattat alla inställningar på kameran, kan man köpa ett dyrare objektiv =) Eller önska sig ett i födelsedagspresent/julklapp av sambon ;)

Hur som helst så ska det bli riktigt spännande att pröva detta som jag hoppas kommer om 2-4 arbetsdagar!

(bilden är lånad från net on net där den var billigast. Kostade mellan 889kr-1200kr...det länar sig att kolla pricerunner och sådana sidor ;)

 

CONVERSATION

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar så blir jag glad!

Följ mig

Instagram

Majamelon_design